Näin teet manikyyrin kuin ammattilainen

manicure at home step by step

after manicure

Manikyyri oli yksi vaikeampia opittavia asioita kosmetologikoulussa.

Oikeasti.

Kyse ei ollut niinkään siitä, että itse hoito olisi jotenkin vaikea tehdä tai oppia – se oli enemmänkin sellainen henkinen taistelu. Oli nimittäin vaikea sisäistää, että manikyyri on ihan tosi juuri niin yksinkertainen ja helppo. Voimmeko me oikeasti laskuttaa siitä?

Okei, oikeasti manikyyri tuntui vain niin helpolta kaikkien monimutkaisimpien hoitojen jälkeen. Siltikin, se on aika simppeli. Joten ajattelin jakaa ammattilaisen vinkkini ja näyttää teille, kuinka voit tehdä manikyyrin kotona!

manicure

Ennen & jälkeen manikyyrin.

Näin teet ammattimaisen manikyyrin kotona

how to do a manicure

  1. Pese kädet ja desinfioi ne käsidesillä. Aloitetaan aina puhtaista raikkaista käsistä.
  2. Poista vanha kynsilakka, jos sinulla sellaista on (myös pelkkä väritön lakka).manicure at home
  3. Anna kynsillesi ja käsillesi kylpy. Voit käyttää mitä vaan astiaa, mutta pienellä rahalla saat ostettua amazonista myös ihan manikyyrikipon. Itse käytän yleensä kosteuttavaa suihkugeeliä, vaahtoa tai suihkuöljyä. Kylvetä noin 5-10 minuuttia. Tämä pehmentää kynsinauhoja ja kynsiä ja helpottaa siten niiden käsittelyä. Se on myös rentouttavaa.
    +Tässä vaiheessa voit myös halutessasi kuoria käsien ihon. Vartalokuorinta sopii hyvin.
  4. Työnnä kynsinauhat käyttäen siihen tarkoitettua välinettä. Ole hellä – tämän ei ole tarkoitus sattua. Kynsinauhoja ei tarvitse välttämättä leikata – vain jos ne ovat todella ylikasvaneet tai repsottavat.
  5. Viilaa kynnet haluamaasi muotoon. Suosittelen lämpimästi ostamaan lasiviilan. Se on kaikista hellin vaihtoehto kynnelle ja voit viilata edestakaisin vaurioittamatta kynnen eri kerroksia.how to manicure
  6. Puhdista kynnet kynsilakanpoistoaineella. Se poistaa lian ja öljyt kynneltä, jotta lakka kiinnittyy ja pysyy paremmin.
  7. Seuraavaksi on kynsilakan vuoro. Suosittelen kolmivaiheista lakkausta: aluslakka, kaksi kerrosta värilakkaa ja lopuksi päällyslakka. Anna lakkojen kuivua kerrosten välissä. Aluslakka on todella tärkeä, koska se suojaa kynttä värjäytymiltä ja antaa hyvän pohjan värilakalle. Valitse aluslakka tarpeidesi mukaan. Aluslakkoja löytyy aina kosteuttavasta tasoittavaan. Edullinen ja kätevä vaihtoehto on myös 2-in-1 väritön lakka, joka sopii myös päällyslakaksi. Päällyslakkojakin on erilaisia: kovettavia tai nopeasti kuivuvia.
  8.  Levitä lopuksi käsivoide käsiin ja kynsinauhoille.  Lisää vielä hoitotuote kynsinauhoille. Itse käytän yleensä ihan vain kookosöljyä. Siinäpä se manikyyri yksinkertaisuudessaan!

how to do manicure

Mitä tarvitset kotimanikyyriin:

*manikyyriastia
*Kynsinauhatyönnin
Aluslakka, värilakka & päällyslakka
Käsivoide tai vartalovoide

 

easy manicure at home

Suosikkikynsilakkani

Tykkään *Essien, *Isadoran ja *Mavalan lakoista. Essien *all in one on ollut hyvä etenkin aluslakkana.

Mavalan lakoissa on kätevän pieni koko, joten lakka ei ehdi kuivua käytössä. Mavalaa käytimme myös kouluaikoina. Isadoran lakkoja olen myös käyttänyt paljon. Ne kuivuvat nopeasti ja antavat ihanan kiillon, joten joskus jätän päällyslakankin laittamatta niiden kanssa.

Kaikista tärkein lakkasuositukseni lienee kuitenkin *Seche Vite Dry Fast Top Coat Mini. Se kuivuu älyttömän nopeasti! Kirjoitinkin siitä kokonaisen postauksen: lue Seche Vite -päällyslakan arvostelu ja kuivumistesti.

how to do a manicure like a pro at home

 

Milloin viimeksi hemmottelit itseäsi manikyyrillä?

Aknepäivitys – 3 kuukautta Apocyclin lääkekuuria takana

adult acne apocyclin

Tänään ei yhtään huvittaisi kirjoittaa aknesta. Se tuntuu ajantuhlaukselta. Tuntuu, että olen vihdoin aknen kanssa sinut, eikä se häiritse enää niin paljon kuin ennen. Se, että tästä kirjoittaminen ärsyttää on siis oikeastaan siis hyvä juttu – akne ei enää hallitse elämää.

Tärkein asia ensin: Tunnen itseni kauniiksi. Olen enemmän oma itseni, vaikkakin epäpuhtaan ihon kera. Kuvista ei ehkä välity se ero, minkä itse tunnen selvästi. Vihdoin olen ymmärtänyt jotain tärkeää kauneudesta ja elämästä. Tai ehkä olen aina tiennyt, mutten koskaan hyväksynyt sitä? Että olen kaunis. Ei ulkokuoreni, ei ihoni, hiukseni eikä vartaloni. Kaikki se eikä mitään siitä – minä, niin kuin olen – täydellinen ja epätäydellinen.

Kuulostaa ehkä siltä, että menen seuraavaksi halailemaan puita, mutta tämän parempaa, ette minusta tänään saa. Mennään sitten niihin ulkoisiin muutoksiin.

acne progress apocyclin

Helmi – Maalis – Touko.

acne getting better apocyclin

Iho on paremmassa kunnossa. Se on tasaisempi enkä kärsi juurikaan tulehtuneista näpyistä enää. Sivuvaikutuksena ihoni on vähän kuivunut ja kun se kuivuu, ihollani on tapana tuottaa pienen pieniä näppyjä. En ole huolissani niistä, koska itse akne on kuitenkin parantunut. Punaiset alueet ovat suurimmaksi osaksi aknearpea. Se ei ole kovin kivaa, mutta se on helppo peittää, joten sekään ei tunnu huolettavan (ehkä sitten, jos se ei ala paranemaan ja vaalenemaan).

Olen löytänyt uusia tapoja levittää meikkivoide – ja oikeastaan kokeillut erilaisia sekoituksia ja löytänyt toimivampia ratkaisuja. Olen oppinut meikkaaman ihon niin, että akne piiloutuu, mutta iho näyttää silti kuulaalta. Olen oikeastaan meikannut enemmän viime aikoina – ja se on aina hyvä merkki! On helpompaa meikata, kun iho on tasaisempi eikä siinä ole kivuliaita tulehtuneita näppyjä. On helpompaa piilottaa aknearvet, kuin epätasaiset paukamat. Tälläiselle meikkien rakastajalle on iso juttu, kun pystyy taas käyttämään niitä suosikkituotteita.

Nopeastipa se kolme kuukautta on kyllä mennyt. Saa nähdä syönkö neljättä kuukautta kokonaan – pian on lääkärikäynti, niin eiköhän siellä viimeistään selviä. Joka tapauksessa, täällä sitä ollaan ja hymyillään iho-ongelmista huolimatta.

Olen myös ehkä alkanut sopeutumaan paremmin gluteenittomaan ja maidottomaan ruokavaliooni. Teen välillä poikkeuksia (lähinnä maidon kanssa), mutta suurimman osan ajasta ruokavalio on aika tiukka. Vehnää vatsa ei siedä enää ollenkaan – toivon, että kuurin jälkeen pystyisin syömään sitäkin välillä.

Apocyclin acne

 

Muita aknen kanssa painivia? Onko olo jo parempi? Toivottavasti.

Aknepäivitykset:

Kun akne ei lähdekään
Aknepäivitys / Yksi kuukausi Apocyclin lääkekuuria takana
Aknepäivitys / Kaksi kuukautta Apocyclin lääkekuuria takana

(kaikki postaukset löydät Akne tägin takaa, mm. kokemukseni Acnatac geelistä)

Scroll to top