Makeup by me: Klassinen meikki

Hyvin klassinen ja monelle sopiva meikki syntyy ruskeista luomivärisävyistä, huolitellusta meikkipohjasta, siisteistä kulmista ja raikkaan värisestä huulipunasta. Tälläinen meikki on meikkaajalle suht helppo toteuttaa, se on turvallinen asiakkaalle ja toimii monenlaisen asun ja tyylin kanssa. Turvallisuudella tarkoitan sitä, että sävymaailma on aika luonnollinen, eikä meikki vie huomiota kantajansa kasvoilta vaan päin vastoin korostaa niitä. Tummanharmaa smokey eye kun ei ihan jokaisen tyyliin istu. Meikkiä on helppo tietysti varioida huulipunalla, poskipunalla ja luomivärin eri sävyillä.

Tiinalle käytin lämpimiä sävyjä niin luomille kuin poskillekin ja toin tyttömäisyyttä ja raikkautta persikkaisen vaaleanpunaisella huulipunalla. Zuiin Daisy -puna istuikin Tiinalle upeasti ja oli kuin tehty häntä varten. Kävimme myös Tiinan kanssa pientä kulmakarvakoulua ja opastin häntä tekemään kauniit (mielestäni hänelle todella sopivat) kulmakarvat Rimmelin uudella kulmakarvapaletilla. Tuo pieni vaatimaton paletti on osoittautunut todella käytännölliseksi etenkin ruskeatukkaisia kaunottaria meikatessa!  Harmi että paletin puuterinen sävy on omaan makuun aavistuksen liian lämmin. Mutta heille, joille lämpimät sävyt sopivat, suosittelen palettia todella lämpimästi (heh)! Edullinen, mutta loistava kokonaisuus pienten siveltimien kanssa varustettuna. Olen varmaan vinkannut tästä aikaisemminkin, mutta pakko hehkuttaa uudelleen.

On aina yhtä jännittävää ja palkitsevaa saada uudet kasvot eteen. Se on vähän niin kuin taulun maalaamista, mutta tasaisen pohjan sijaan etsin kasvoista ne kohdat ja asiat, joita haluan korostaa ja sellaiset värit ja sävyt, jotka mielestäni tuovat parhaiten kantajansa esille. Tuntuu, että tässä meikissä onnistuin erityisen hyvin.

Parasta meikkaamisessa kuitenkin oli saada viettää aikaa tämän ihanan uuden helsinkiläisen kanssa, jonka kanssa varmasti tulemme viettämään enemmänkin aikaa yhdessä. Niin se perhe vain kasvaa, kun siskojen ja veljien kumppaneista saadaan lisäjoukkoja.

Mitä pidätte tästä klassisesta meikistä?

TUOTTEET

Stila One Step Illuminate Primer
Rimmel Lasting Finish Nude  25HR Foundation in Ivory & Classic Beige
NARS Radiant Creamy Concealer in Vanilla
Benefit Hoola Bronzer
TooFaced Sweethearts Blush in Candy Glow
MAC Mineralize Skinfinish in Soft & Gentle

Rimmel Brow This Way in Medium Brown*

Zuii Organic Sheer Lipstick in Daisy*

Eteeriset öljyt ihonhoidossa

Ihonhoito on muutakin kuin pakollinen toiminto aamuin ja illoin. Itselle ihonhoitohetki on myös omaa aikaa ja rentoutumista. Varsinkin luonnonkosmetiikassa käytetään paljon aromaattisia öljyjä, jotka tekevät ihonhoidosta kokonaisvaltaisemman. Aromaattiset öljyt ovat melko nopeasti haihtuvia öljyjä ja tuoksuja, jotka vaikuttavat mielialaan ja siten koko kehon hyvinvointiin. Eteeriset öljyt voivat mm. lievittää kipua, poistaa nesteitä sekä elvyttää hormonaalista toimintaa. Monet öljyt ovat myös antiseptisia, kuten vaikkapa teepuuöljy, joka toimii loistavasti epäpuhtauksille.

Frantsilalta löytyy iso valikoima eteerisiä öljyjä sekä öljysekoituksia. Sain kokeiltavakseni heidän Aamu ja Ilta -öljyt, jotka eivät ole ihonhoidon kannalta välttämättömiä, mutta ne kyllä tuovat sille uusia ulottuvuuksia.

Iltaisin pestessäni kasvoni käyn mielessäni läpi päivää ja sen tuomia asioita, rauhoitun ja valmistaudun levolliseen uneen. Käyn iltaisin suihkussa, koska haluan mennä nukkumaan puhtaana ja raikkaana. Suurimmat rutiinini liittyvät siis iltaan. Jos teen kuorintoja tai naamioita sijoitan nekin iltaan. Nukkuminen on hyvinvoinnin kannalta hurjan tärkeää, joten annan itselleni aikaa iltaisin rauhoittua ja valmistautua uneen. Frantsilan Iltaöljyn laventelinen tuoksu rentouttaa ja antaa viimeisen silauksen iltarutiineilleni. Sipaisen öljyä otsalle, nenänpäähän ja ranteisiin ja hengitän syvään tuoksua muutamaan kertaan.

Aamut ovat uusia alkuja. Aamuisin heti herätessä pesen kasvoni ja herättelen siten itseäni uuteen päivään.  Aamun ensimmäiset hetket ovat kohmeisia, hitaita ja välillä vaikeitakin. Kuitenkin ennen kahvia ja koneelle istahtamista valmistelen kasvojeni ihoni aamuisilla ihonhoitorutiineilla. Uuteen päivään minut herättelee Frantsilan aamuöljy, jonka raikas sitruunainen tuoksu piristää ja ilahduttaa väsyneitä aivojani. Sipaisen öljyä samoihin kohtiin kuin iltaisin iltaöljyä ja hengitän tuoksua sisään pari kertaa, vähän väsymyksen asteesta riippuen.

Olen käyttänyt näitä öljyjä jo jonkin aikaa ja olen tykästynyt niihin kovasti. Ne ovat kätevän pienessä pullossa, niissä on kätevä roll-on mekanismi ja mikä parasta – ne haihtuvat nopeasti. Aromaattiset öljyt ovat monen nenään todella vahvoja ja moni suosii hajusteetonta. Pakko myöntää, että itsellänikin on herkkä nenä, enkä pidä kovin voimakkaista tuoksuista. Mutta nämä ihan tosi haihtuvat niin, ettei esimerkiksi mies ole tainnut edes huomata niiden olemassaoloa. Ja uskokaa pois, mies huomaa aina jos jokin voiteeni hänen mielestä tuoksuu tai haisee voimaakkaalle!

Tuotteiden pohjana on jojobaöljy, joka sopii hyvin kaikille ihotyypeille. Näitä voi siis käyttää periaatteessa myös hoitoöljynä vaikkapa ihon kuiviin kohtiin tai kynsinauhoille.

Mielestäni aivan ihania tuotteita, jotka taidan pakata mukaan myös juhannusmökille. Jotenkin tuli mieleen myös, että nämä voisivat olla hauska lahjaidea.

Oletko kokeillut näitä öljyjä tai käytätkö ylipäätään aromaattisia öljyjä ihonhoidossasi?

Frantsilan tuotteista olen kirjoittanut aikaisemmin täällä.

Scroll to top