Mitä puin Pariisissa

Pariisin matkakapselivaatekaapin asut

Viimeisimmän reissumme matkasimme käsimatkatavaroiden turvin. Se tarkoitti tietysti pienempää vaatekaappia, joka koostui enimmäkseen perusvaatteista. Kirjoitin ennen reissua postauksen siitä, mitä pakkasin kahden viikon käsimatkatavaroihin, mutta tässä postauksessa näytän ne asut, joita mukaan pakatuista vaatteista onnistuin kokoamaan.

Voidaan puhua myös kapselivaatekaapista (‘capsule wardrobe’), sillä matkaan todella lähti rajallinen määrä vaatteita mukaan, joista sitten parhaani mukaan yhdistelin erilaisia asuja.

Olimme reissussa yhteensä kaksi viikkoa, josta noin viikon vietimme Pariisissa sekä Versaillesissa. Toinen viikko kului Karibian saarella Martiniquella. Tähän postaukseen kokosin kaupunkiasut – eli mitä puin päälle Pariisissa ja Versaillesissa.

Asujen miettiminen oli paljon helpompaa, kuin odotin. Olisin jopa pärjännyt vähemmällä vaatemäärällä.

Matkakapselivaatekaapin asu Pariisissa

Kapselivaatekaappi matkustaessa – kaupunkiasut

Mennään asuihin.

Lento – asu 1

Lentoasu: mustat housut, valkoinen neule, huivi ja tekonahkatakki

Lennolle puin mustat housut, mustan topin ja valkoisen neuleen. Lisäksi kaulassa oli huivi ja päällä tekonahkatakki. Takki on tietysti painavin osa, joten se pitää pitää päällä matkatessa. Asu oli mukava, mutta kuitenkin ihan siisti, kiitos housujen liituraitakuvion.

Versailles –  asu 2

Versaillesin asu: mustat farkut, vaaleanpunainen toppi ja valkoinen neule

Puin mustat farkut, pitkän vaaleanpunaisen topin ja valkoisen neuleen. Tykkäsin siitä, että toppi vähän näkyi alta. Päivä tosin oli niin kuuma, että en edes pitänyt neuletta juurikaan päällä. (Toppi näkyy paremmin viimeisessä asussa.)

Versailles on kyllä niin ihana paikka – ja paljon rauhallisempi kuin Pariisi.

Versailles & Pariisi – asu 3

Pariisin asu: ruskea hame ja musta toppi Petit Palais'n luona

Ah, se päivä kun taskuvaras vei merkittävän summan rahaa laukustani. Hyviä muistoja. Päällä oli ruskea hame, musta toppi ja musta neule harteilla. Ja eri kengät! Käytin vihdoin vähän ballerinojakin.

Kuvat ovat paikasta nimeltä Petit Palais – sieltä löytyi ihana, mutta ruuhkainen kahvila.

Lento – asu 4

Kokomusta matka-asu tekonahkatakilla ja huivilla

Martiniquen lennolle puin käytännössä samat vaatteet kuin Pariisin lennollekin. Vaihdoin vain neuleen. Kokomusta asu siis. Takki ja huivi menivät myös päälle tietenkin lentokentällä.

Kuvat Versaillesista ihanan turkoosin suklaapuodin edestä.

Pariisi – asu 5

 

Pariisin asu: raidallinen paita, mustat farkut ja olkalaukku

Tunsin itseni ihan pariisittareksi raidallisessa paidassani ja mustissa farkuissa. Välihuomio: sidoin laukkuni ylemmäs sen taskuvarasjutun takia. Myönnettävä on, että olin jopa hieman paranoidi varkaista sen jälkeen.

Tämä oli se rentouttava paluupäivä Martiniquelta, kun vuokra-asuntomme osoittautui kirjaimellisesti lude-asunnoksi. No, yksi yö hotellissa ja seuraava air bnb oli ihana. Niin, ja saimme rahat takaisin ja korvauksen.

Pariisi – asu 6

Lämpimän päivän Pariisin asu: ruskea hame ja musta t-paita

Olimme onnekkaita, kun sää oli niin lämmin koko ajan! Päällä oli ruskea hame ja musta t-paita. Tämä hame on kyllä yksi suosikeistani.

Pariisi oli täynnä ihania ovia – bongailin niitä kuin pikkutyttö ja fiilistelin etenkin kaikkia ihania sinisen sävyjä.

Pariisi – asu 7

Pariisin asu: punaraidallinen paita ja mustat nahkahousut

Okei, tässä kohtaa huijasin. Ihan vähän. Mutta koska matkassa oli mukana lähes samaa kokoa kanssani oleva sisko, oli houkutus lainata hänen paitaansa vähän liian kova. Joten päälle päätyi siskon punaraidallinen paita ja omat nahkahousut.

Kävimme tuona päivänä mm. rakkauden seinällä, josta bongasimme tietysti myös suomeksi maailman ihanimman lauseen: “Minä rakastan sinua.”

Pariisi – asu 8

Pariisin asu: mustat nahkahousut, sininen paita ja kaulakoru

Tekonahkahousut pääsivät päälle taas. Niiden kaveriksi puin sinisen yksinkertaisen paidan. Tässä näkyy vähän paremmin myös kaulakoru, joka koristi kaulaa aika monessa asussa.

Söimme muuten varmaan neljä kertaa samassa ravintolassa Pariisissa. Jos siis annan yhden ravintolasuosituksen (joka käy kaikille – vegaaneille, gluteenittomille, sekasyöjille) niin se on tämä: Shiso Burger.

Pariisin asu: valkoinen neule, vaaleanpunainen toppi ja lenkkarit

Pariisi – asu 9

Lähes sama asu, jonka puin Versaillessissa. Paitsi housut. Päädyin käyttämään suurimmaksi osaksi aikaa noita lenkkareita. Ne vain olivat paras ja mukavin valinta kaupunkiin. Käveltyä tulee nimittäin paljon.

Tänä päivänä tuli nautittua viinistä ja Eiffelin tornista valoshown aikaan. Hauska ja ihana päivä, vaikka kommelluksilta ei ihan täysin tuolloinkaan säästytty (miten järjetön on Pariisin julkinen liikenne, mietin vaan?).

Pariisin katunäkymä kapselivaatekaappimatkalta

Ja siinäpä asut olivatkin. Oli kyllä kiva pukeutua, kun pakattuna oli käytönnössä vain lempparivaatteita. Vaatteet ja asut olivat mukavia, mutta silti tyylikkäitä – vaikka itse sanonkin.

Jos pidät matkapäiväkirjoista ja kaupunkiasuista, kurkkaa myös Tortonan matkapostaus.

Minkä asun sinä pukisit Pariisiin? Tule kertomaan Instagramissa @charlottaeve.

Ensilumi

charlotta eve blog

black timberland boots

black timberland boots

“Lunta sataa!”, huusin eilen ja hyppäsin ylös tuoliltani kuin pikkytyttö. On hassua ja ihanaa, miten jotkin asiat eivät ikinä muutu.

Lumi on jo sulanut maasta, mutta en ole huolissani: se tarkoittaa sitä, että saan tuntea tuon tunteen vielä uudestaan. Lasken lumisia päiviä varmaan vielä tammikuuhun saakka, kunnes vihdoin päätän saaneeni tarpeeksi talvesta. No, onneksi ei olla ihan siellä vielä.

Lumen lisäksi intoani lisää lähestyvä marraskuu. Jos tunnet minua yhtään, tiedät että marraskuu on se kuukausi, kun joulunodotus alkaa. Ei ainoastaan siksi, että rakastan joulua, mutta myös siksi, että se on vuoden pimein kuukausi. Täydellinen aika laittaa vähän tunnelmavaloja. Oikeastaan se tulee tarpeeseenkin.

Lumi tarkoittaa myös kylmempää säätä ja siihenkin on varustauduttu. Pakko tosin myöntää, että joka talvi ensimmäisinä pakkaspäivinä tulee pieni shokki (ja mielessä vilahtaa ajatus palmujen alla asumisesta). Nopeasti kylmyyteenkin kuitenkin tottuu ja tuntee olonsa melkein (melkein!) kotoisaksi. Ihanat isot lämpimät takit ja isot lämpimät kengät. Pipot ja hatut ja valtavat kaulahuivit. Pehmeitä lämpimiä kerroksia.

the first snow in helsinki

the first snow in helsinki

Eilen sain nauttia ensilumesta myös kameran edessä (ja takana). Meillä oli taas Susannan kanssa kuvaukset ja saatiin jälleen aivan ihania kuvia.

Asu oli yksinkertainen, niin kuin aina. Päätähtenä oli kampauksen ja meikin lisäksi uudet klassikko Timberlandit. Aivan ihanat kengät! Tykkään kontrastista täyden meikin, naisellisen siron takin ja isojen kenkien välillä.

Mitä mieltä te olette?

Kengät – Timberland*/ Takki – siskon vanha / Housut – Cubus / Laukku – River Island*

beauty life style blog

Nyt toivotaan vaan, että lumi tulisi äkkiä takaisin. Just nyt sataa ja on aika pimeää. Mutta en anna sen masentaa. Eletään sentään mun suosikkivuodenaikaa.

Hiukset & kuvat Susanna Pomèll

 

 

Scroll to top