Blogi

Charlotta Eve

Ei otsikkoa

Rakas päiväkirja,

viime aikoina itkuhälyttimestä ei ole juurikaan kuulunut itkua, vaan lintujen laulua. Taidan pitää siitä enemmän. Muistan ihastelleeni erilaisia lintuja Arabianrannassa (jossa asuimme ennen), mutta tämä uusi koti Vantaalla voittaa kyllä sitten muilla eläimillä. Eilen näin ketun kaksi kertaa ikkunasta. Ja lauantaina näin kaksi kettua. Peurat ovat päivittäinen näky. Oravia, jäniksiä – ilmeisesti pihaoja on koti ainakin kahdeksalle sammakolle. En ole vieläkään vakuuttunut siitä, että tämä olisi se unelmakoti meille, mutta pidän paikasta koko ajan enemmän. (Joten ainakaan ystävien ei tarvitse olla enää huolissaan – en vihaa koko Vantaata).

Ihan vain kotona oleminen tuntuu ihanalta. Takana on kaksi reissua, joten juuri nyt matkalaukun näkeminen vaatekaapin päällä tyhjänä on mukava näky. Voisin vain viettää kesän kotona takapihalla, katsoa kun Eva syö kiviä. Vielä ei ole suunnitelmiakaan hirveästi, eli ehkä tämä toteutuu. Jospa ehtisin kuitenkin napata kivet suusta ennen nielaisemista.

Tyttöjen reissu Vilnaan

Ensimmäinen reissu oli Vilnaan, Liettuaan, viiden ystäväni kanssa ja se oli ihana. Sade ei haitannut. Oli niin rentouttavaa huolehtia vain itsestäni. Ja en ollut kovin huolissani. Aamuisin join kahvin oikeasti rauhassa ja ympärillä oli mitä parhainta porukkaa (sellaista, joka ei vaatinut vaipanvaihtoa tai syöttämistä) ja se jos mikä oli parasta. Ei myöskään haitannut moikata viiniCharlottaa, joka saattoi ottaa pari tanssiaskelta kävellessään ravintolasta vuokrakotiin.

Ja, tietysti, oli ihanaa tulla rakkaan perheen luokse, kun oli ehtinyt vähän ikävöidä. (Jos et ikinä lähde pois, et saa sitä samaa kaipuun tunnetta.) Sitä paitsi, kotona oli kaikki hyvin ja elämäni kaksi tärkeintä ihmistä nauttivat myös täysillä elämästä, ei mitään ongelmia. Olen niin onnekas siitä, että olen tasavertainen vanhempi, en se ykkönen (vaikka Risto sanookin äidin olevan ykkönen).

Perheloma Kap Verdeen

Vilnan jälkeen vietin kotona muutaman päivän ja sitten lähdimme Afrikkaan! Kuulostaa niin paljon jännittävämmältä, kuin mitä se on. Kap Verde oli kaunis paikka kyllä, mutta 5/5 saivat koronan. Minä ensin korkeassa kuumeessa. Noh, nämä ovat näitä päiväkodin aloittamisen iloja (kun voi keräillä kaikkia mahdollisia tauteja). En ollut kuitenkaan varautunut viettämään lomaa vilttien alla hotellihuoneessa. Mutta jos nyt keskitytään positiivisiin, niin oli kiva viettää aikaa Riston äidin ja siskon tytön kanssa, nähdä kauniita puita ja nauttia vähän rannasta. Eva myös rakasti lastenallasta (sinä yhtenä päivänä, kun sai sen kokea). Aikaero teki myös sen, että kotona saimme nauttia kolmena aamuna myöhään nukkumisesta. Siinä vasta oikein luksuksen luksusta lapsiperhearkeen. Harmi vain, että nuo nukutut tunnit tulivat myös todella meidän jet lagiin tarpeeseen.

Nyt heräämme jälleeen kuudelta.

Yritän keskittyä nauttimaan tästä hetkestä ja tulevasta kesästä, koska syksyllä elämä voi näyttää aika erilaiselta. Jos kaikki menee hyvin, alan opiskelemaan. Tajuan nyt, että Evan kanssa kotona vietetyt päivät todella ovat ohi nopeammin kuin huomaankaan. Nuo päivät, jotka tuntuivat loputtomilta. Ne olivat aika ihania myös. Niin väsyttävää kuin onkin koko ajan huolehtia toisesta ihmisestä, en ikinä kyllästy tyttöni hymyyn. Olen niin kiitollinen hänestä. Ja olen niin kiitollinen ystävistä, joiden kanssa voin matkustaa tai vain juoda kahvia kodin lattialla. Ja että minulla on sielunkumppani. Niin, nyt kun kirjoitan tätä, kaikki kliseet tulevat mieleen (koska ne ovat totta, sisko sanoisi).

Kaiken kaikkiaan aurinko taitaa paistaa, elämä tuntuu siltä, kuin sillä olisi tarjota taas seikkailuja ja just tänään on hyvä päivä. Ja jos nyt ollaan rehellisiä, niin pieni seinä oli vastassa täällä blogissa. Onhan siitä taas aikaa. Ja halusin vähän kirjoittaa. Joku fiksu ihminen joskus sanoi, ettei kannata stressata, vaan alkaa tekemään vaan. Aloittaa vaan jostain.

Ei otsikkoa.

Jotain sanoja ja tunteita vain digitaaliselle paperille. Vaaleansinistä kajaalia ja sinistä ripsiväriä. Rakas päiväkirja, tänään paarma puri minua nilkasta juostessani, enkä edes huomannut. Sen sijaan huomasin sarjakuvat alikulkutunnelissa ja kukat pilkistämässä esiin metsässä.

En ehkä täysin edes tajunnut sitä, mutta minulla oli todella kulunut ja harmaa olo. Huolestunut ja syyllinen olo siitä, että tarvitsin aikaa, että Eva aloitti päiväkodin. Olin vihainen ja surullinen muutosta niin erilaiselle uudelle alueelle. Ja väsynyt, vain väsynyt.

Tämä, yhtäkkinen käännös parempaan, eikä vähiten mielessäni,

on tervetullutta. Kiitos elämä, kun kannat.

Mikroneulaus 101 – Lisää kollageenia iholle Dermapenin avulla

Dermapen hoitosarja saatu
Kosmetologi Noora Kangasmaa

Dermapen Microneedling

Olin pitkään mikroneulausta vastaan. Jostain syystä pienten reikien tekeminen iholle kuulosti todella pelottavalta. Mutta sitten toisaalta vanhassa sanonnassa on perää: “ei kipua, ei hyötyä”. Ennen kuin lihakseni kasvavat, niitä saattaa jomottaa hetken (eikä jokainen kyykkysarja ihan helpolla nouse). Ennen kauniin kuulasta ihoa, kasvohoito saattaa hieman pistellä.

 

Sitä paitsi nyt kun olen oikeasti perehtynyt hoitoon ja huomannut tuloksia, olen käännytetty. Voitte kutsua minua mikroneulauksen faniksi. Ammattilaisen tekemä mikroneulaushoito on turvallista ja erittäin tehokasta. Ja ehkä tähän mennessä tiedätte jo minun rakastavan nimenomaan tuloksia antavia kasvohoitoja (vaikka nautin kyllä suunnattomasti myös perinteisestä rentouttavasta kasvohoidosta pitkällä hieronnalla).

Skin Before Microneedling
Ihoni ennen hoitoja, eli lähtötilanne.

Mitä ja miten  – Mikroneulaus pähkinänkuoressa

Mikroneulauksen ideana on auttaa ihoa rakentamaan lisää kollageenia. Tämä tehdään läpäisemällä iho ohuilla neuloilla. Steerili laite tekee pienen pieniä reikiä (kutsutaan myös mikrokanaviksi) ihoon ja iho reagoi niihin alkamalla korjaamaan itseään, mikä boostaa kollageenintuotantoa.

Jos haluat tarkemman selityksen, suosittelen lukemaan tämän Dermapenin artikkelin.

Dermapenillä voidaan hoitaa tehokkaasti erilaisia arpia (kuten aknearvet tai venymäarvet), pigmenttimuutoksia tai ryppyjä. Hoidon seurauksena iho on terveemmän ja tasaisemman näköinen.

Microneedling dermapen

Oma ihoni on käynyt läpi paljon. Olen kärsinyt aknesta, hormonaalisista muutoksista ja ihan vain siitä, että asun Suomessa. Minulla on aknearpia, suuret ihohuokoset ja epätasaisuutta ihonvärissä. Eli mitä vaan mitä voin tehdä saadakseni ihosta tasaisemman näköisen ja tuntuisen – tänne kiitos!

Kokemukseni Dermapen mikroneulauksesta

Dermapen on yksi turvallisimmasta ja parhaimmasta saatavilla olevasta mikroneulaushoidosta. Laitteen pää on kynän muotoinen ja tekee mikrokanavat pystysuunnassa, iholle riskimmän rullan sijaan. Eli iholle aiheutettu niin sanottu “trauma” on paremmin kontrollissa.

Tästä syystä Dermapen oli myös minun valintani. Olen nyt kokeillut hoitoa muutaman kerran ja olen aivan ihastunut.

Kasvohoito itsessään on aika nopea, mutta erittäin tehokas. Se kestää noin tunnin. Käytännössä iho puhdistetaan, mikroneulataan (hah, mikä verbi!) ja rauhoitetaan naamiolla. Ennen mikroneulausta, ja sen aikana, kasvoille levitetään ihotyypille sopiva seerumi. Kasvonaamio hoidon lopussa rauhoittaa ihon ja on ihanan rentouttava.

Noora Kangasmaa Kosmetologi Dermapen

Ja sitten se iso kysymys – sattuuko mikroneulaus? Ei oikeastaan, minun mielestäni. Olin erittäin hermona ensimmäisen kerran kun se tehtiin, mutta Noora oli ammattilaisen tavoin erittäin varovainen ja piti huolen siitä, että olin kunnossa. Mikroneulaus tuntuu vain pistelyltä tai raapimiselta iholla. Tunnetta on vaikea selittää. Yllätyksekseni se tuntuu oudolla tavalla tyydyttävältä. Jopa rentouttavalta.

Hoidon jälkeen ihoni tuntuu kiristävältä ja hieman kuumalta. Loppunaamio auttaa onneksi siihen. Naamion jälkeen, kun lähden hoitolasta, iho tuntuu melko normaalilta. Punoitus on normaalia, mutta omalla kohdallani aika mietoa. Voin jatkaa päivääni normaalisti, enkä näytä hummerilta. Päivän lopuksi kaikki punaisuus on yleensä kokonaan kadonnut.

Hoidon jälkeen on normaalia, että iho hieman kuoriutuu ja on kuiva. Iho uusiutuu. Tilanne rauhoittuu noin viikossa. Omalla kohdallani parantuminenkin on erittäin nopeaa, enkä oikein edes huomaa mitään erityistä kuivuutta ihossa.

Meikkiäkin voi käyttää jopa jo heti seuraavana päivänä hoidosta.

Ihoni Dermapen hoidon jälkeen

Huomaan ihossani parannusta jo kahden hoidon jälkeen. Se on aavistuksen tasaisempi, näyttää terveeltä ja kuulaalta. En malta odottaa lopullisten tulosten jakamista sarjahoidon jälkeen. Teemme hoidon kaiken kaikkiaan neljä kertaa – jotta leuassa olevat syvät arvetkin saavat kyytiä. Ennen ja jälkeen kuvia on tulossa!

Olen niin innoissani tästä mielettömästä kasvohoidosta. Mikroneulaus on todellakin investointi omaan ihoon. Jos sinulla vain on siihen mahdollisuus, kannattaa ehdottomasti kokeilla mikroneulausta.

Video hoidosta löytyy muuten täältä.

Koodilla ‘Charlotta’ saatte ensimmäisen mikroneulaushoidon Nooralta hintaan 125€. Normaalihinta hoidolle on 150€, eli aika kiva alennus. Alennus on voimassa toistaiseksi. Varaa aika täältä! Nooran hoitola löytyy myös timmasta.

 

Oletko vielä kokeillut Dermapeniä?

Scroll to top